menumenu
ankieta

Gdzie spędziłeś wakacje?

Pokaż wyniki
ankieta
Logo BIP

Sprawozdanie z realizacji zajęć „Mali programiści”

Jesteś tu: » Strona główna » Innowacje » Sprawozdanie z realizacji zajęć „Mali programiści”

Sprawozdanie z realizacji zajęć „Mali programiści”

Sprawozdanie z realizacji zajęć edukacyjnych „Mali programiści”

prowadzonych na pierwszym etapie kształcenia oraz drugim etapie edukacyjnym

w zakresie programowania w roku szkolnym 2016/2017

przez panie Agnieszkę Habasińską i Joannę Wujków.



Od 01.09. 2015 r. do 23.06.2017 r. prowadziłyśmy zajęcia zgodnie z programem innowacyjnym dla klas I-III i IV-VI. Myślą przewodnią zajęć było stymulowanie aktywności poznawczej i twórczej uczniów. Zajęcia te poszerzały i uzupełniały wiadomości z zakresu zajęć komputerowych. Uczniowie doskonalili swoje umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi.  Zajęcia swoim zakresem obejmowały programowanie duszka na ekranie komputera, jak także budowanie i programowanie robota.

Zgodnie z założeniami programu

1.       Uczniowie uczestniczyli w zajęciach w wymiarze jednej godziny tygodniowo jako rozszerzenie programów nauczania „Elementarz małego informatyka” i „To lubię”.

2.       Uczniowie klas I – III w ramach tych zajęć poznali między innymi podstawy programowania doskonalące wiedzę dzieci w zakresie matematyki, rozwijali wyobraźnię przestrzenną, kreatywność oraz umiejętność konstruowania, doskonalili umiejętności pracy w grupie. Tematyka zajęć obejmowała swoją treścią następujące zagadnienia jak określanie kierunków ruchu przedmiotów, układanie prostego ciągu instrukcji, tworzenie sekwencji ruchu na ekranie, rysowanie kształtów na ekranie, tworzenie pierwszych pętli oraz ich zastosowanie

3.       Uczniowie klas IV -VI na swoich zajęciach realizowali zagadnienia związane z językiem programowania Scratch 2.0. Tematyka obejmowała swoim zakresem naukę podstaw środowiska Scratch 2.0, wprowadzenie instrukcji warunkowej, stworzenie projektu prostej gry, wprowadzenie pojęcia zmiennej i losowości, opracowanie scenariusza multimedialnej kartki świątecznej.

4.       Zajęcia w klasach starszych objęły swoim zakresem budowanie i programowanie robotów - zabawek poruszających się, reagujących na ruch, wykonujących proste czynności. Dzieci wykonały m-bota według załączonej do niego instrukcji, a także wprawiały go w ruch, świetnie się przy tym bawiąc.

PREZENTACJA TUTAJ……

Realizacja zamierzonych w innowacji celów pozwoliła nam wyposażyć uczniów w nowe umiejętności, które z pewnością będą im przydatne w dalszym procesie kształcenia.   Współczesne społeczeństwo coraz szybciej podąża za postępem, który dokonuje się każdego dnia niemalże na naszych oczach. Program edukacyjny „MALI PROGRAMIŚCI” umożliwił dzieciom spędzanie wolnego czasu w sposób twórczy i przyniósł im mnóstwo frajdy, ale również zaowocował nowymi wiadomościami i umiejętnościami. 

Opracowała Agnieszka Habasiń